Més informació [ Detall d'activitat

 
9000500532   Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu.
2021-2022   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   18/10/2021 - 16/5/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa)
   Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   HOL1 Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu.
  
Inscripció   15/07/2021 - 18/10/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Vol proporcionar, a les persones docents del centre, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de llengües (L1 i L2).
  
Objectius   -Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües.
-Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de tècniques del ioga educatiu.
-Reflexionar sobre els processos d’adquisició personals i col·lectius de la llengua.
-Assessorar la implementació de les seqüències didàctiques dissenyades amb la integració d’habilitats lingüístiques amb tècniques del ioga educatiu, en els quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i la seva avaluació.
  
Continguts   Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic, que enguany es concretarà en temes relacionats amb la llengua oral i la lectura, i l’altre amb les tècniques del ioga educatiu que contribueixin a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
  
Observacions   Curs d'aprofundiment
  
Formador/a   Teresa Lladó i Encarna Romero
  
Avaluació   Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents; graelles d'avaluació inicial i final.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals en directe.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació, implementació i millora de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques del ioga educatiu; formularis d'avaluació inicial i final de professorat.
  
Persones  destinatàries   Adreçada a docents de l'educació infantil i primària i professorat de llengües de secundària que hagin realitzat alguna formació de ioga educatiu.
  
E-mail   cesire-paraules-grup@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   18/10/2021   1730   1930 
 Sessió 2   dilluns   22/11/2021   1730   1930 
 Sessió 3   dilluns   17/01/2022   1730   1930 
 Sessió 4   dilluns   28/02/2022   1730   1930 
 Sessió 5   dilluns   16/05/2022   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent