9000500532 |
Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu. |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/10/2021 - 16/5/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
HOL1 Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu.
|
| |
Inscripció |
15/07/2021 - 18/10/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Vol proporcionar, a les persones docents del centre, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de llengües (L1 i L2).
|
| |
Objectius |
-Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües.
-Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de tècniques del ioga educatiu.
-Reflexionar sobre els processos d’adquisició personals i col·lectius de la llengua.
-Assessorar la implementació de les seqüències didàctiques dissenyades amb la integració d’habilitats lingüístiques amb tècniques del ioga educatiu, en els quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i la seva avaluació.
|
| |
Continguts |
Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic, que enguany es concretarà en temes relacionats amb la llengua oral i la lectura, i l’altre amb les tècniques del ioga educatiu que contribueixin a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
|
| |
Observacions |
Curs d'aprofundiment
|
| |
Formador/a |
Teresa Lladó i Encarna Romero
|
| |
Avaluació |
Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents; graelles d'avaluació inicial i final.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals en directe.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació, implementació i millora de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques del ioga educatiu; formularis d'avaluació inicial i final de professorat.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçada a docents de l'educació infantil i primària i professorat de llengües de secundària que hagin realitzat alguna formació de ioga educatiu.
|
| |
E-mail |
cesire-paraules-grup@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/10/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
22/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
17/01/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
28/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
16/05/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |